poniedziałek, 19 maja 2014

Cukry Lukry - przepisów część 1


Pozwolę sobie pisać w liczbie mnogiej:
Dziękujemy, że przyszliście i wsparliście Otwarte Klatki. Zarówno finansowo jak i mentalnie, gdyż była to pierwsza edycja Cukrów Lukrów. Będziemy się starać, żeby kolejne były jeszcze lepsze (pełne atrakcji i urozmaiceń :D) i mamy nadzieję, że będziecie przychodzić równie tłumnie!

Dziękujemy też za piękny plakat najzdolniejszej na świecie http://grassrootsdesign.co/

Kulki owsiano-czekoladowe

 Szklankę płatków owsianych zalewamy wrzątkiem i odstawiamy na bok. W kąpieli wodnej rozpuszczamy 2 tabliczki czekolady. Wilgotne płatki dodajemy do rozpuszczonej czekolady i mieszamy. Czekamy aż trochę ostygnie. Jeśli konsystencja jest zbyt rzadka, dosypujemy suchych płatków owsianych - do uzyskania takiej masy, z której będziemy w stanie w dłoniach uformować kulki.
Kulki możemy obtoczyć w dowolnej posypce: ja użyłam posypki Dr.Oetkera czy innej Delecty (trzeba czytać skład i wybrać wegańską :D); w zależności od naszych upodobań mogą to być również mielone migdały lub wiórki kokosowe.



Muffinki pomarańczowo-makowe


3 szklanki mąki
6-8 łyżek maku
1 i 1/3 szklanki cukru
szczypta soli
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2/3 szklanki oleju
odrobina soku z cytryny (można pominąć)
aromat pomarańczowy
250 ml soku pomarańczowego
+ około 2/3 szklanki wody/soku pomarańczowego (w zależności od uzyskanej konsystencji ciasta - jeśli wyjdzie nam zbyt gęste dodajemy, jeśli nie, to nie; konsystencja powinna być taka, żeby spokojnie dało się ciasto łyżką nałożyć do foremek)

Łączymy ze sobą suche składniki, dodajemy mokre. Mieszamy. Pieczemy około 30 minut w 180 stopniach. Mniej więcej ;)


Deser migdałowo-kokosowy z truskawkową galaretką

Robiąc krem wzorowałam się na: http://www.mojegotowanie.pl/przepisy/desery/krem_jaglany_rafaello i http://weganizmdomowy.blogspot.com/2014/05/budyn-z-manny.html

Z tego co pamiętam zużyłam jakieś 6 łyżek kaszy manny, 500ml mleka sojowego, torebkę cukru waniliowego, 4 łyżki wiórków kokosowych i około paczki płatków migdałowych, które zmieliłam w młynku do kawy (piszę "około" bo miałam je przesypane do pudełka, w którym było również nieco suszonych bananów - zmieliłam całą zawartość pudełka, więc ciężko stwierdzić po prostu; jeśli zmielimy za mało, to zawsze możemy dodać 1 czy 2 łyżki kaszy manny więcej - dla lepszej konsystencji). Galaretka: http://www.delecta.pl/Produkty/Desery/Galaretki-do-pucharka/Galaretka-do-pucharka-smak-truskawkowy


Tort czekoladowy z kremem czekoladowym i galaretką truskawkową


http://puszka.pl/przepis/6460-weganski_tort_czekoladowy_z_wisniami.html
z pominięciem części "dodatkowo"

U mnie dodatkowo warstwa z galaretki truskawkowej, tej co wyżej ;)



Ciastka czekoladowe z nadzieniem orzechowym
(o rany jakie to dobre, moja nowa miłość!)





Przepis na to cudo pochodzi z książki Vegan Cookies Invade Your Cookie Jar i nazywa się Peanut butter chocolate pillows.
U mnie to nie były pillows, bo była godzina 1:30 i zrobienie pillows mnie przerosło. Nawet "druga tura" ciastek mnie przerosła, dlatego z połowy powstało jedno wielkie płaskie ciacho ;)







W jednej misce miksujemy:

1/2 szklanki oleju
szklankę cukru
1/4 szklanki (ja użyłam syropu daktylowego; może to być syrop klonowy, słód z agawy itp.)
3 łyżki mleka roślinnego
1/2 łyżeczki aromatu waniliowego

Jak będzie gładkie, to dosypujemy:

1 i 1/2 szklanki mąki
1/3  szklanki + 2 łyżki kakao (u mnie zwykłe kakao + 2 łyżki rozpuszczalnego)
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/4 łyżeczki soli

Miksujemy/zagniatamy na ciasto.

W drugiej misce robimy nadzienie. Miksujemy:
3/4 szklanki masła orzechowego
2/3 szklanki cukru pudru
2-3 łyżek mleka roślinnego
i 1/4 łyżeczki aromatu waniliowego

Z czekoladowego ciasta formowałam kulki, następnie rozpłaszczałam je i wkładałam do silikonowych foremek na mini babeczki. Do środka wkładałam odrobinę kremu orzechowego i zawijałam brzegi do środka. Wyjmowałam ciastka z foremki i układałam na papierze do pieczenia.
Piekłam około 10 minut w 180 stopniach - trzeba patrzeć, czy się nie spalają od dołu i czy powstaje "skorupka" na nadzieniu.



Czekoladki wiśniowe


http://atakciasta.blogspot.com/2011/11/powitalne-czekoladki.html

Wiśniowe nadzienie zrobiłam z 10 ciastek owsianych, łyżki oleju, łyżki cukru pudru i 50 ml syropu wiśniowego


Ciąg dalszy przepisów nastąpi... :)



Teraz pozwolę sobie pisać w liczbie pojedynczej:
Dziękuję dobrym i otwartym (jak klatki! :D) ludziom.
Oraz: gratuluję Klaudynie udanej premiery książeczki (i samej książeczki także!)


Nieustannie namawiam też do wspierania Stowarzyszenia Otwarte Klatki http://www.otwarteklatki.pl/wplac-dotacje/


Podsumowując:


 
Duma i miłość. I ciasto!

9 komentarzy:

  1. http://www.vegestrefa.pl/1118/weganski-tort-shrek/
    to był mój vegański debiut dla Małgosi :))))

    OdpowiedzUsuń
  2. Jaaakie pyszności :) to teraz nie wyjdę z kuchni, póki nie wypróbuję wszystkiego :3

    OdpowiedzUsuń
  3. You didn’t think they would announce it yet did you.

    Now you just upload your new video to multiple video hosting sites, your own web page or even other websites
    to promote your song. It is hard to miss the poster of Ezio
    that runs the length of the thirty foot hallway
    between the entrance elevator and lobby.

    my webpage ... hay day hack

    OdpowiedzUsuń
  4. Wpadasz jeszcze na bloga? :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super :) gratuluję bloga :) te jestem wege, zapraszam do mnie po ciekawe przepisy https://kuchniavege.wordpress.com.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ile słodkości! Przepiękne, na pewno tutaj wrócę!

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepiękne!!! :o
    stellaveganlife.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny wpis!
    Zapraszam również do mnie, a tam wszystko o jagodach Acai, na pewno nie mieliście pojęcia o niektórych właściwościach :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda cudownie! Istne arcydzieło :-) Palce lizać. Pozdrawiam i gratuluję

    OdpowiedzUsuń